maandag 25 januari 2010

"LEUGENS REGEREN"


''Leugens regeren''

Zondag 3 Februari 2008 is de dag van de waarheid of de dag van de leugens, Nederland kijkt of de hele wereld kijkt massaal naar TV naar het verhaal van Peter R de Vries en Joran van de Sloot.

Wie vertelt nu de waarheid, Peter R de Vries of Joran van de Sloot?, zullen wij wel eens de waarheid in de zaak vermissing van het Amerikaanse meisje Natalee Holloway in Aruba achterhalen?.

Wat is belangrijker in deze zaak, de waarheid of de kijkcijfers? 7 miljoen kijkers hebben ze gemeten, dit is ook iets, wat moet je geloven, want hoe doen zij dat? hoe weten zij hoeveel mensen naar de uitzending hebben gekeken?.

Maar ja, het is heel simpel, bv. bij de familie Argalaless wonen 5 personen, zodra een lampje van hun TV bij de meetmachine begint te branden, dan rekent hij vijf personen, dat is ook een volkomen leugen, want mijn vrouw en kinderen hebben een hekel aan dat soort programma's. Ik ben de enigste gek, die ernaar kijkt.

De vraag, die iedereen bezig houd is "wie vertelt de waarheid Peter of Joran?",want zelfs de moeder van het meisje speelt mee. Je ziet hoe zij bij Peter R. de Vries de beelden van zijn bevindingen zit te bekijken. Je zou denken dat het allemaal in scène is gezet.

Je vraagt je af, "waarom wachten zij tot zondag, want ze hebben het al maanden geledem ondekt, dat Joran iets te maken heeft met de verdwijning van Natalee Holloway, maar ik denk dat de moeder geen keus heeft, want zij denkt dat ze eindelijk het verdriet en de wanhoop verwerken kan, nu de zaak opgelost is.

Maar helaas... het is nog niet voorbij, want Joran heeft alweer gelogen al de zoveelste keer, iedereen is machteloos in deze zaak, zelfs de Justitie is machteloos want de leugens regeren nu.

Deze zaak Natalee Holloway laat mij aan denken aan vroegere tijden, wat mijn vader mij altijd vertelt heeft. Hij vertelde mij, dat er een tijd zal komen waar de leugens belangrijker worden dan de waarheid.

Als ik terug kijk naar wat mijn vader zei tegen mij, dan ben ik bang dat hij gelijk heeft, want als ik zie hoe ons rechtsysteem nu is, dan valt mij niets anders in dan dat in deze zaak Natalee Holloway de leugens regeren.

De rechters kunnen Joran niet berechten, want ze hebben onvoldoende bewijsmateriaal, wat je voor de TV zegt telt niet, Joran heeft het zelf gezegd, de hele wereld heeft het gezien en gehoord, maar voor de rechter is het onvoldoende bewijs.

Wie wordt hier beter van, Joran of Peter R. de Vries? Joran die een boek hierover heeft geschreven, is er bekender van geworden. Hij heeft interviews in verschillende programma's gegeven en ga maar zo door,
Peter R. de Vries heeft zelfs verschillende prijzen gewonnen, is zelfs in Amerika bekender geworden of de hele wereld.

Ik vraag mij toch af of wij in deze zaak ooit de waarheid achterhalen, of blijft het net als de orlog in Irak, waar miljoenen mensen worden gedood, op zoek naar wapens maar tot nu toe nihil gevonden?.

Ik wens dat ieder mens tien keer nadenkt voordat hij iets gaat doen, waar hij misschien spijt van gaat krijgen, het zal misschien helpen om nare dingen te voorkomen.

Abakoula Argalaless

Geen opmerkingen: