vrijdag 15 januari 2010

Verfraaiïng of cultuurbederf?

Geachte Redactie,

Verfraaiïng of cultuurbederf?.Krant van woensdag 02 - 12 - 2009

Lieve mensen zijn wij geïriteerd door een of ander of wat? ik begrijp de politiek van tegenwoordig helemaal niet meer.
De politiek in Den Haag laat mij echt aan mijn kindertijd denken, toen wij uit één bord moesten eten, je probeert aan de kant van je kleine broertje te eten, maar als hij aan jouw kant komt, dan jaag je hem weg.
Van der Staaij van SGP wil met zijn uitspraak Geert Wilders evenaren om meer stemmen te winnen, hij zegt dat minaretten niet in de Nederlandse bouwstijl passen, ik ben het helemaal met hem eens, maar dan vraag ik mij af of de lelijke bling-bling oogverblindend gebouw dat Sabic in Geleen/ Sittard gestationeerd heeft bij het Nederlandse landschap past. Het land dat wij kennen als land met molens en koeien, maar nee, in het gebouw wordt niet gebeden daar worden miljoenen orders per minuut verwerkt.

Hij had het ook over antenne-schotels die het Nederlandse imago aantasten, volgens mij gaat het niet om de schotels maar om de zenders die allochtonen onvangen, want ik kan heel wat autochtonen Nederlanders die digitaal/schotels hebben.

Wij leven tegenwoordig in een omgekeerde wereld, de kiezer kiest een politicus als volkvertegenwoordiger, maar de politicus van tegenwoordig kiest voor zijn eigen beurs en de aandacht die hij van de media krijgt. Ik kan mij niet voorstellen, wat zij (allemaal) daar in Den Haag roepen dat zij alles uit liefde voor het volk doen, want wat zij doen is het volk uit elkaar drijven, in plaats van dat zij het volk met liefde bij elkaar houden, hoe harder jouw woorden neerkomen hoe meer stemmen je wint.

Ik geloof dat alle burgers een inburgeringscursus moeten volgen om een politicus te kunnen leren begrijpen, want het is niet meer een beroep waar liefdevol voor het volk gewerkt wordt, maar een beroep voor je eigen beurs, iedereen wil in de politiek omdat er veel aan valt te verdienen.

Met vriendelijke groet

Abakoula Argalaless

Geen opmerkingen: