vrijdag 15 januari 2010

Maastricht Debat 18-11-2009




Geachte heer Martens,

Ten eerste wil ik u bedanken voor uw geduld om alle mijn vervelende vragen over uw film te beantwoorden gisteren.
Ik hoop dat u met deze film kunt bereiken waar het echt voor gemaakt is, ik hoop alleen dat niet de mensen als Mogabe profiteren van deze film, want bepaalde fragmenten komen overeen met zijn ideëen om blanken Afrika uit te drijven.
Mijn vragen komen echt uit blijheid en interesse, ik ben erg blij dat deze film gemaakt is, dat mensen aan kan zetten tot nadenken over hoe wij met elkaar omgaan.
Ik hoop dat Afrikanen deze film niet op de verkeerde manier gaan intrepeteren, dat zij de boodschap op een goede manier zullen begrijpen.
Ik heb een jaar geleden een verhaal geschreven zie bijlage, wat met de boodschap overeenkomt in deze film, er waren een paar mensen waar ik niet op gerekend had die vanwege mijn boodschap op een verkeerde manier reageerden, maar ik heb ook nog heel veel leuke reacties gekregen van mensen die mij zelfs niet kennen.
Maar ja mijn verhaal is natuurlijk een amateurverhaal, een verhaal van een geitenhoeder die niet hoog opgeleid is. Ik kan niet zo veel mensen bereiken als een prof film.
Wat ik wel jammer vind is dat uw film gesponsord was door organisaties waar ik boos op ben, omdat ze mij in een hoek geduwd hebben. Ik roep al jaren hetzelfde geluid als zij, maar zij willen mij niet serieus nemen. Ik heb zelfs actie gevoerd voor een van deze organisaties, ik voel me gewoon belazerd door deze organisatie, en dat gevoel heb ik gekregen toen ik hun naam zag bij de aftiteling van uw flim.
Ik ben bang dat zij een voorbeeld van zichzelf geven bij deze film, want wie is de winnaar op deze film? Maar toch hoop ik dat wij de strijd tegen deze oneerlijke wereld winnen, en dat een dag komt waarop deze film niet meer nodig is.

Met vriendelijke groeten

Abakoula Argalaless

Geen opmerkingen: