vrijdag 15 januari 2010

Hoe word je een 'Hollandse Ali'?


Geachte Redactie,
Hoe word je een 'Hollandse Ali'? zo wordt een artikel omschreven, die in uw krant van donderdag 9 juli 2009 stond.
Wat een heerlijke artikel,schitterend geschreven, eindelijk iemand die anders denkt over integratie. Ik had bijna de moed opgegeven, want ik heb het vermoeden dat na de nederlaag van de Europese verkiezingen, dat alle Nederlanders het eens zijn met Geert Wilders, maar na het lezen van dit artikel ben ik toch anders gaan denken, voor mij mag u dit artikel 1999 keer vergroten en langs alle auto snelwegen ophangen, want dit moet heel Nederland lezen.
Alleen vind ik het heel erg jammer dat dit artikel niet meer voor mij van toepassing is, want ik ben na 18 jaar in Nederland wonend, eindelijk geïntegreerd. Ik ben nu echt een Nederlander en ik denk ook als Nederlander. Gisteren toen ik thuis kwam, duwde mijn vrouw een brief in mijn handen van mijn buurman, die in zijn brief schreef dat ik met behulp van het kadaster mijn stuk grond moet terugclaimen, en dat moet ik doen, want ik ben een Nederlander en ik voel me ook Nederlander. Ik heb nooit kunnen denken dat ik over een stukje grond moest gaan vechten, want ik geloof dat de grond van ons allemaal is, maar als ik dat stukje grond niet terughaal ben ik niet een echte Nederlander, dus ik moet wel.
Is dat wat Nederlanders van ons allochtonen verwachten?
Nee toch.
Ik geloof het niet dat de gewone Nederlandse burger hetzelfde denkt als hoe de Nederlandse overheid denkt over allochtonen. Ik vind het hele gedoe over de integratie geldverspilling van de overheid, integreren zit in je of niet, je kan niemand dwingen om te integreren, als je het doet dan lok je allerlei problemen uit.
Je kan het vergelijken met religie, je moet niemand dwingen te geloven, een mens moet je de ruimte geven (gunnen) om te geloven waar hij/zij zin in heeft.
Wat nu in Nederland aan de hand is, hebben wij zelf gewild 50 jaar geleden. Zijn wij gelukkig als Ali zegt," ik niet begrijpen", kan zeggen. Dan zeggen wij tegen Ali, "wauw, je kan goed Nederlands spreken". Nu heeft de kleinzoon van Ali de universiteit afgemaakt, maar zit thuis zonder werk, misschien hier en daar wat drugs voor Jansen aan het verkopen.
50 jaar geleden als een bedrijf een teambuilding voor haar pesoneel had organiseerd, huren ze Fatima voor een buikdansshow te komen geven en ze wordt begeleid door Djembee-ritme gespeeld door Camara uit Senegal of Mali.
Maar nu als dat zelfde bedrijf een teambuilding organiseerd voor haar personeel, huren ze Marie om een buikdansshow te komen geven, waar haar uitleg over buikdansen interessanter is om naar te luisteren dan om naar haar buikdansen te kijken. Ze wordt begeleid met een Kakilambe nummer op een Djembee gespeeld door dhr Jansen die beter over het ritme kan vertellen dan dat hij het kan spelen.
Ik vind dat de Nederlandse overheid had kunnen begrijpen, dat wat voor de ene de vrijheid betekent, is voor de andere is een hel.
Als je naar de laatste jaren kijkt, zie je hoeveel van deze onzin-partijen er bij zijn gekomen, die in plaats van in vrijheid samen met elkaar te wonen, de bevolking uit elkaar te drijven.
Hoeveel miljarden worden in integratiebeleid gestoken zonder enig effect? Wie kan mij vertellen wat de reden is om in Nederland voedselbanken te stichten, als wij miljarden weg geven aan iets wat geen effect heeft?
Beste redactie, ik geloof nog steeds niet dat de problemen in Nederland te maken hebben met de integratie, ik woon hier in Nederland meer dan 18 jaar en ik werk meer dan 12 jaar bij hetzelfde bedrijf met soms meerdan 35 werknemers met maar 2 allochtonen, wij hebben nooit een probleem wij delen lief en leed samen en zo hoort het ook.
Als je mijn collega's vraagt wat integratie inhoud, dan weten ze absoluut geen raad, ik moet ze vaak voorlichting geven als er iets op TV of in de krant staat over integratie, en dat bewijst dat een gewone Nederlandse burger niet op integratie staat te wachten.
Beste mensen, in Nederland heb je een mooi gezegde, een beter milieu begint bij jezelf, integratie zit in jezelf en ik heb mijn hele leven niets anders gekend dan integreren, niet ik alleen, mijn hele volk zwerft rond over 5 verschillende landen in de wereld, en waar ze terecht komen moeten ze zich aanpassen.
Lieve mensen, dit verhaal is een protest tegen het Nederlandse overheidsbeleid over integratie, van een geitenhoeder( kamelendrijver) die het liefst een kameel in zijn tuin heeft, dan een auto voor de deur hebben staan, maar heeft besloten om zijn leven te delen met een Nederlandse, daarbij hoort hij zich ook aan de Nederlandse normen en waarden aan te passen.



Met vriendelijke groeten,
Abakoula Argalaless

Geen opmerkingen: