donderdag 11 maart 2010

Het is te erg om het niet aan uw krant door te geven


Geachte Redactie,

Het is te erg om het niet aan uw krant door te geven, vanmorgen toen ik mijn kinderen naar school bracht, waren al de stembussen open. Ik zei tegen mij dochter van zeven "oh, had ik maar mijn stem kaart meegenomen dan kon ik nu al stemmen".
Toen riep zij naar mij met tranen in haar ogen, "je gaat toch niet op die mijnheer stemmen die moslims haat", ik heb het haar deze week vaker horen zeggen, maar het drong niet zo erg tot mij door zoals vanmorgen.
Ik heb het haar proberen uit te leggen dat het alleen maar een politieke uiting van die mijnheer was om zo iets te roepen.
Om 18:40 uur ben ik thuis gekomen, terug van mijn werk. Ik heb haar gevraagd of zij met mij mee wou om te gaan stemmen. Ze is met mij meegegaan, onderweg vroeg zij nog eens "op wie ga je stemmen?", ik zei "niet op die mijnheer die moslims haat".
Zij vroeg mij nog eens " wat gaat gebeuren als die mijnheer wint?, Gaan wij dan verhuizen?
Ik heb haar proberen uit te leggen, mocht het zo zijn dat die mijnheer wint, dan kan hij het land niet alleen regeren, er zijn genoeg mensen in dit land die toch ook van moslims houden. Die zullen het echt niet zo ver laten komen.
Ze heeft ook nog gevraagd "waarom doet die man dat, is hij misschien vroeger door moslims geplaagd?" Ik kon haar hier geen antwoord op geven, ik zei "ik weet het ook niet". Maar ja, diep in mijn hart voel ik pijn dat zo een kind van 7 jaar zo bang geworden is van de uitspraken van een volksvertegenwoordiger. Nu voel ik me ook schuldig omdat ik vaker de politieke discussies volg op TV terwijl zij ook soms meekijkt.

Met vriendelijke groet,
Abakoula Argalaless

Geen opmerkingen: