vrijdag 11 januari 2008

Limburg haalt hoger opgeleide personeel uit China

Datum verzending; vrijdag 28 oktober 2007
Aan Limburgs Dagblad.

Geachte Redactie,
Naar aanleiding van uw artikel in uw krant van donderdag jl. inzake Limburg haalt hoger opgeleid personeel uit China, wil ik u het volgende mededelen in de hoop dat een politicus/ca erop zal reageren.

Eerder deze week was ook een vergelijkbaar feit in het nieuws namelijk dat hoog opgeleide imigranten (asielzoekers) voorrang hebben op een verblijfsvergunning.

De Westerse Wereld is op zoek naar een betere kwaliteit.

Beginnend met het beste materiaal uit de Derde Wereld te halen, en materiaal bedoel ik vanalles, bv. de beste sperziebonen uit Kenia, waar de houdbaarheidsdatum op staat, waarvan ik zeker weet, dat de helft van het product in de prullenbak belandt, terwijl in de krottenwijken in Kenia de kinderen omkomen van de honger.

Ik weet nog zelfs, dat ik in 1999 met mijn vrouw in Afrika was, en zij was geschrokken van de bananen die daar verkocht werden, dat zijn bananen, die je in de Westerse Wereld niet ziet, want zij waren bijna zwart en zo klein, want de beste kwaliteit moet gewoon naar de Westerse Wereld.

Nu gaan we dat bij mensen doen, selectie maken tussen de hoog opgeleid en laag opgeleide mensen.
Het moet eigenlijk andersom gebeuren, i.p.v. "geleerde" mensen naar hier toe te halen, moeten we ze daar laten of daar naar toe sturen.

We spreken elkaar eigenlijk tegen; want je hoort overal "integratie, radicalisering, en campagnes tegen armoede", die worden allemaal hier gevoerd. Maar dit artikel geeft me het gevoel alsof het maar allemaal bla, bla is. Het is gewoon spelen met macht, want we moeten die hoog opgeleide mensen naar hier toe halen en laten we arme laag opgeleide achter.

Zo blijven ze allemaal ónder ons (onderdrukt).

Ik heb zelfs samen met de voormalige Minister van Pakistan in de klas gezeten om de Nederlandse Taal te leren, die man was helemaal niet op zijn gemak, want iemand als Minister die in de klas zit met iemand die "geitenhoeder" is geweest?

Ik zie nog steeds beelden van de voormalige Togolese Minister van Onderwijs, die hier in Nederland, koffie serveert aan leraren, ik vraag me af of dat wel een goed beeld is van hoger opgeleide mensen, die gehaald zijn uit de Derde Wereld.

Weet je dat een Westerling zonder nadenken gewoon overal naar toe kan in de wereld?
Zij verlenen aan die hoog opgeleiden niet alleen toegang tot de arbeidsmarkt, maar toegang tot de hele wereld, en de armen blijven maar hopen........

Ik woon en werk al 16 jaar in Nederland, maar geen enkel familielid is ooit bij mij op bezoek geweest. Dit is te danken aan het Westerse Beleid in deze wereld.

Mijn collega's vragen mij altijd; "waarom laat je je moeder, zus of broer niet op bezoek komen?"

Ik kan het ze niet uitleggen waarom...Ik heb wel eens ooit tegen iemand gezegd;"Dan moet ik mijn opa en oma verkopen aan de ambtenaars om de juiste documenten te bemachtigen".

Abakoula Argalaless

Geen opmerkingen: