woensdag 8 januari 2014

''EEN WERELD VAN VERSCHIL''

Een wereld van verschil:
Toen mijn vader 16 werd kreeg hij 'n kameel om zich te verplaatsen, kreeg hij 'n geit als spaarrekening om eigen vee en een eigen leven te leiden en hij kreeg 'n zwaard om zichzelf en zijn bezittingen tegen vijanden te beschermen.
Toen ik 16 werd zat ik met 'n geweer in mijn handen midden in de woestijn voor Khaddafi te trainen om hem, zijn land en zijn rijkdom te beschermen, de toekomst zag voor mij niet zo rooskleurig uit.
Vandaag 2 oktober 2013 om 06:45 uur mijn zoon wakker gemaakt, hij is 16 geworden, voor hem gezongen, ontbijt op bed en zijn eigen bankpasje overhandigd en de woorden als 'n vader tegen zijn zoon uitgesproken over hoe hij voor zijn eigen toekomst moet zorgen..

Wat 'n wereld van verschil? Ik ben benieuwd wat de zoon van mijn zoon van zijn vader krijgt en ik hoop het mee te maken en ik hoop dat mijn vader vanmorgen stiekem ergens tussen te wolken ook mee gekeken/geluisterd heeft naar wat ik tegen mijn zoon zei.

Geen opmerkingen: